Zachodnia obwodnica Szczecina w modelu PPP |
Zachodnia obwodnica Szczecina w modelu PPP Kolejne informacje w sprawie budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Inwestycja powstanie w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Poinformował o tym na początku czerwca Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów. W grudniu ubiegłego roku informowaliśmy, że rozpoczynają się badania geologiczne związane z budową zachodniej obwodnicy Szczecina. Rząd zarezerwował na to 8,5 mln złotych. W Ministerstwie Rozwoju analizowano też możliwości realizacji inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Na początku czerwca Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję, że zachodnie obejście Szczecina będzie realizowane w modelu PPP, podobnie jak droga S6 Koszalin - DK 6 (Bożepole Wielkie), obwodnica metropolii trójmiejskiej oraz droga S10 Bydgoszcz - Toruń. Decyzję skomentował na Facebooku prezydent Szczecina. "Kolejny i ważny krok przybliżający nas do budowy obejścia zachodniego i tunelu Police- Święta! Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję, że inwestycja zostanie zrealizowana w trybie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Opłaca się walczyć!" - napisał Piotr Krzystek. Ministerstwo Infrastruktury przeprowadzi teraz analizę finansową. Następnie odbędą się konsultacje z europejskim urzędem EUROSTAT, aby zobowiązania strony krajowej nie były zaliczane do długu publicznego. Pozytywna opinia unijnej instytucji jest warunkiem wyboru parterów prywatnych. Realizacja inwestycji w modelu PPP w tym przypadku nie będzie wiązać się z wprowadzeniem opłat dla kierowców samochodów. osobowych. Reklamy Google: Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 51 km, prowadząca od autostrady A6 w m. Kołbaskowo, przez Police, tunel pod Odrą, do węzła drogowego w m. Goleniów (skrzyżowanie dróg ekspresowych S3/S6). W gminie Dobra znalazłyby się 2 z planowanych 8 węzłów: w pobliżu miejscowości Dołuje-Skarbimierzyce (rejon przedstawiony na pierwszym zdjęciu) i Dobra. Realizacja inwestycji spowoduje usprawnienie połączenia z północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących na terenie powiatu polickiego z autostradą A6 i drogą ekspresową S3, przyczyni się również do skrócenia czasu dojazdu nad morze w szczególności w sezonie wzmożonego ruchu turystycznego, kiedy to często dochodzi do drastycznego zmniejszenia płynności ruchu na autostradzie A6 i powstawania zatorów drogowych. Ponadto pozwoli wyeliminować tranzytowy transport materiałów niebezpiecznych (do i z ZCH "Police" S.A.), który obecnie realizowany jest przez centrum miasta Szczecina, a tym samym zminimalizuje występowanie sytuacji kryzysowych powstających podczas awarii w trakcie takich transportów. Budowa Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu do portu lotniczego w Goleniowie oraz wzmocnienia rozwoju portu morskiego w Policach. Przeczytaj komentarze sąsiadów do tej wiadomości Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina: Zobacz artykuły powiązane: Ruszają prace związane z przygotowaniem do budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Niebawem rozpoczną się badania geologiczne, na które rząd planuje wydać 8,5 mln złotych. Zielone światło dla zachodniej obwodnicy Szczecina W czwartek, 6 kwietnia Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia "Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina". Z Bezrzecza nad morze o wiele szybciej? To możliwe. Chodzi tutaj o obwodnicę Szczecina i Polic zwaną też zachodnim drogowym obejściem Szczecina. Marszałek zachodniopomorski podjął decyzję o złożeniu wniosku do ministra transportu o wpisanie obwodnicy do sieci dróg krajowych. Zachodnie obejście Szczecina! Bezrzecze to jedna z zachodnich "sypialni" Szczecina, z której już dziś ciężko dostać się do centrum, nie mówiąc o przedostaniu się na drugą stronę Odry. A każdy wyjazd nad morze czy na goleniowskie lotnisko przyprawia nas o zawrót głowy. |
|