Minister infrastruktury uzgodnił program inwestycji dla procesu przygotowawczego budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Pozwoliło to na ogłoszenie przetargu przez GDDKiA na opracowanie koncepcji dla tej inwestycji. To kolejny krok w stronę budowy drogi, dzięki której mieszkańcy gminy Dobra m.in. znacznie szybciej dojadą do lotniska w Goleniowie i nad morze.
Na początku czerwca Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął decyzję, że zachodnie obejście Szczecina będzie realizowane w modelu PPP, podobnie jak droga S6 Koszalin - DK 6 (Bożepole Wielkie), obwodnica metropolii trójmiejskiej oraz droga S10 Bydgoszcz - Toruń. Teraz uzgodniono program inwestycji dla procesu przygotowawczego budowy przyszłej obwodnicy. Pozwoliło to na ogłoszenie przetargu przez GDDKiA o/Szczecin na opracowanie koncepcji dla tej inwestycji wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego.
Reklamy Google:
Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina jest planowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 50 km, prowadząca od autostrady A6 w m. Kołbaskowo, przez Police, tunel pod Odrą, do węzła drogowego w m. Goleniów (skrzyżowanie dróg ekspresowych S3/S6). W gminie Dobra znalazłyby się 2 z planowanych 7 węzłów: w pobliżu miejscowości Dołuje-Skarbimierzyce (rejon przedstawiony na pierwszym zdjęciu) i Dobra.
Realizacja inwestycji spowoduje usprawnienie połączenia z północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości leżących na terenie powiatu polickiego z autostradą A6 i drogą ekspresową S3, przyczyni się również do skrócenia czasu dojazdu nad morze w szczególności w sezonie wzmożonego ruchu turystycznego, kiedy to często dochodzi do drastycznego zmniejszenia płynności ruchu na autostradzie A6 i powstawania zatorów drogowych. Ponadto pozwoli wyeliminować tranzytowy transport materiałów niebezpiecznych (do i z ZCH "Police" S.A.), który obecnie realizowany jest przez centrum miasta Szczecina, a tym samym zminimalizuje występowanie sytuacji kryzysowych powstających podczas awarii w trakcie takich transportów. Budowa Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina przyczyni się także do skrócenia czasu dojazdu do portu lotniczego w Goleniowie oraz wzmocnienia rozwoju portu morskiego w Policach.
"Zachodnia obwodnica Szczecina jest inwestycją priorytetową dla województwa zachodniopomorskiego, ponieważ rozwiązuje problemy komunikacyjne zarówno aglomeracji szczecińskiej jak i pozwala na poprawę płynności ruchu na sieci dróg szybkiego ruchu w obrębie Szczecina" - informuje Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA o/Szczecin.
Kolejne informacje w sprawie budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Inwestycja powstanie w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. Poinformował o tym na początku czerwca Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów.
Ruszają prace związane z przygotowaniem do budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Niebawem rozpoczną się badania geologiczne, na które rząd planuje wydać 8,5 mln złotych.
W czwartek, 6 kwietnia Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia "Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina".
To możliwe. Chodzi tutaj o obwodnicę Szczecina i Polic zwaną też zachodnim drogowym obejściem Szczecina. Marszałek zachodniopomorski podjął decyzję o złożeniu wniosku do ministra transportu o wpisanie obwodnicy do sieci dróg krajowych.
Bezrzecze to jedna z zachodnich "sypialni" Szczecina, z której już dziś ciężko dostać się do centrum, nie mówiąc o przedostaniu się na drugą stronę Odry. A każdy wyjazd nad morze czy na goleniowskie lotnisko przyprawia nas o zawrót głowy.
Źródło: Bezrzecze 24 - portal mieszkańców Bezrzecza
( http://bezrzecze24.pl/news.php?extend.3045 )